KITA SAMA SAHAJA.. BEZANYA CUMA AMALAN KITA..



Sabda Rasulullah S.A.W. : Tidak tiba suatu hari melainkan turunnya 5 malaikat :-

1         Turunnya malaikat di Makkah
2         Turunnya malaikat di Madinah
3         Turunnya malaikat di Baitulmaqdis
4         Turunnya malaikat di kubur orang muslimin
5         Turunnya malaikat di majlis kaum muslimin

Kata malaikat yang turun di Makkah: “ Ingatlah! Sesiapa yang meninggalkan  kewajipannya terhadap Allah S.W.T. maka sesungguhnya mereka itu terlepas dari rahmat Allah S.W.T.”

Kata malaikat yang turun dari Madinah:” Ingatlah! Sesiapa yang meninggalkan sunnaturrasul maka sesungguhnya mereka itu tidak akan mendapat syafaatnya (Syafaat dari Rasulullah S.A.W.).”

Kata malaikat yang turun di Baitulmaqdis: “ Ingatlah! Sesiapa yang makan harta haram tidak akan diterima segala amalnya.”


Kata malaikat yang turun dikubur orang muslimin: “ Wahai ahli kubur! Apakah yang kamu inginkan dan apakah yang kamu sesalkan?”

Kata ahli kubur: “Kami menyesal kerana tidak dapat menambahkan amal kerana telah mensia-siakan umur kami sewaktu di dunia dahulu, dan kami merasa iri hati dengan orang-orang yang selalu sembahyang berjamaah dan membaca Al-Qur’an dan membaca selawaat nabi S.A.W. serta beristighfar. Sedangkan kami pula  sudah tidak boleh lagi berbuat semua itu”.

Kata malaikat yang turun di majlis orang-orang muslimin: “Wahai manusia ! tenang-tenanglah sebab Allah itu menentukan balasan hukuman, sesiapa yang takut atas pembalasan Allah S.W.T. maka hendaklah dia segera memperbaiki dirinya dan bertaubat dari dosa-dosa yang dilakukannya. Kami sentiasa takut, tetapi kamu tidak takut kepadaNya (Allah). Kalaulah tidak ada orang yang khusyuk dan tidak ada bayi-bayi yang masih menghisap susu ibu, dan tidak ada binatang peliharaan dan tidak ada orang-orang tua yang sembahyang nescaya telah ditimpakan ke atas kamu siksa dengan sekaligus.”

Kata Aisyah r.a. :” Rasulullah S.A.W. telah bersabda kepadaku: “ Wahai Aisyah, awaslah dari dosa-dosa yang kecil-kecil, sebab Allah S.W.T. pasti akan menuntutnya.”

Seorang Hakim telah ditanya : “Mengapakah kami mendengar pengajian tetapi kami tidak dapat mengamalkannya?”

Kata Hakim itu: “Ini adalah berpunca dari lima sebab, antaranya:-

1         Allah S.W.T. telah memberi nikmat kepada kamu tetapi kamu tidak mensyukurinya.
2         Kamu telah berbuat dosa dan kamu tidak pula mahu beristighfar ( memohon ampun dari Allah)
3         Kamu tidak suka mengerjakan apa yang sudah kamu ketahui ( tidak mahu kerjakan sesuatu yang telah dipelajarinya dari majlis ilmu).
4         Kamu bersahabat dengan orang-orang yang baik, tetapi kamu tidak meniru amal kebaikan mereka.
5         Kamu selalu menguburkan orang yang sudah mati, tetapi kamu tidak mahu mengambil iktibar.

Berfirman Allah dalam kitab yang dahulu: “Wahai hambaku, Akulah raja yang tidak akan binasa dan tidak akan mati, taatlah kepada Ku dalam mengerjakan semua perintah dan berhentikanlah segala yang aku larang sehingga Aku jadikan engkau hidup tidak mati ( hati yang sentiasa mengingati Allah).  Wahai hambaku, Akulah Tuhan yang menciptakan segala sesuatu dengan kun (jadilah) maka jadilah.”

Rasulullah S.A.W. bersabda: “ Adalah perumpamaan antara aku dengan kamu sama dengan orang yang menyalakan api lalu datang kupu-kupu berebut-rebut untuk masuk ke dalam api, lalu aku menahan kamu semua jalan sampai kamu masuk ke dalam api.”

Kalau kita lihat dengan mata kepala kita sendiri maka kita akan tahu bahawa orang yang ingkar kepada perintah Allah adalah mereka itu seperti kupu-kupu yang berlumba-lumba untuk masuk ke dalam api. Cuba kita lihat pada malam hari, kelkatu dan binatang kecil yang terbang akan melaga-lagakan diri mereka pada lampu, mereka akan melagakan diri mereka sehingga mati atau tidak boleh terbang lagi.

Maka inilah yang dikatakan manusia yang bodoh, apabila mereka tahu siksa api neraka itu sangat pedih tetapi ke situ juga yang mereka pergi.

1 comments:

keke andrew said...

http://beritamurnivip99.blogspot.com/2017/11/hati-hati-ternyata-waktu-tidur-tak.html http://beritamurnivip99.blogspot.com/2017/11/bukan-hoax-nonton-film-horor-bisa.html http://beritamurnivip99.blogspot.com/2017/11/sudah-putus-selena-gomez-masih-pakai.html http://beritamurnivip99.blogspot.com/2017/11/ratusan-iphone-x-senilai-5-miliar-raib.html http://beritamurnivip99.blogspot.com/2017/11/susul-nabilah-melodi-putuskan-berhenti.html
Tunggu Apa Lagi Guyss..
Let's Join With Us At Dominovip.com ^^
Untuk info lebih jelas silahkan hubungi CS kami :
- BBM : D8809B07 / 2B8EC0D2
- Skype : Vip_Domino
- WHATSAPP : +62813-2938-6562
- LINE : DOMINO1945.COM
- No Hp : +855-8173-4523

Post a Comment